Proteinska dijeta

Navedeni članak je pisan u suradnji naših stručnjaka i stručnjaka Centra za mršavljenje i oblikovanje tijela Altis. Za kvalitetnije i brže rezultate putem tretmana ili vježbanja slobodno se obratite stručnjacima Altis Centra.

Navedeni Centar pruža iznimno kvalitetne programe mršavljenja pri čemu su svi vođeni magistrima Kineziologije.

Proteinska dijeta temelji se na namirnicama bogatim proteinima, a izuzetno je siromašna ugljikohidratima. Postavljena je na teoriji da su za održavanje zdravlja krucijalni proteini.

Oni se inače sastoje od lanaca aminokiselina. 22 aminokiseline mogu stvoriti protein, a 8 od tih aminokiselina se mogu unijeti samo kroz proteinsku dijetu.

proteinska dijetaAminokiseline su nam izuzetno bitne za sve bitne funkcije pa ako smo na dijeti siromašnoj proteinima – možemo negativno utjecati na te funkcije.

Na primjer, one su važne za izgradnju naše kose, noktiju, kože i unutarnjih organa.

Mišići i obnova tkiva također za svoj rad trebaju aminokiseline, odnosno proteine.

Prehrana bogata proteinima pomaže boljem prijenosu kisika i hranjivih tvari do naših stanica.

Osim toga, takva prehrana pomaže održavanju proizvodnje antitijela koja nas štite od raznih bolesti i toksina, tako da time zapravo djelujemo i na naš imunološki sustav.

Općenito govoreći, bjelančevine koje su dostupne ljudima uključuju proteine životinjskog i biljnog podrijetla. Životinjske proteine možemo naći u mesu, ribi, jajima, mlijeku i siru. Biljni proteini nalaze se u soji i grahoricama. Za zdravu ishranu važno je unositi obje vrste proteinskih namirnica i to ujednačeno.

Mnogi ljudi unose previše životinjskih proteina što može negativno utjecati na naše zdravlje (može imati utjecaja na pojavu bolesti srca, moždanog udara, osteoporoze, pretilosti, povišenog kolesterola, itd.).

Biljni proteini tako utječu na smanjenje razine lošeg kolesterola i povišenje dobrog kolesterola te na sprečavanje stvaranja naslaga na stjenkama arterija koje inače mogu uzrokovati začepljenja i otvrdnuća, a time i srčane i moždane bolesti.

proteinska dijetaTako zapravo možemo koristiti biljne proteine, u zamjenu za životinjske, kako bi izbjegli eventualne probleme sa zdravljem povezane s unosom proteina životinjskog podrijetla te su dobri za održavanje tjelesne težine.

Kod proteinske dijete, korisna je zamjena zasićenih masti s onima nezasićenima jer tako pozitivno djelujemo na naše zdravlje. U tu svrhu je vrlo bitno i redovito vježbanje. Biljni proteini su korisni i za održavanje kalcija na razini potrebnoj za normalno funkcioniranje organizma.

 

Njome možete smanjiti i probleme s bubrežnim kamencem, ukoliko ih imate. U svakom slučaju, dijeta bogata biljnim proteinima je zdravija varijanta proteinske dijete. Meso koje kupujemo je često zasićeno dodanim šećerima, aditivima i zasićenim masnoćama korisnim u konzerviranju mesa, ali ne i u održavanju zdravlju.

Proteinska dijeta sadrži tri faze. Zapravo postoji i četvrta faza u kojoj u stvari održavamo dostignutu težinu. U prvoj fazi ograničen je unos ugljikohidrata na samo 20 grama na dan. Ova faza traje dva tjedna. U drugoj fazi polako uvodimo ugljikohidrate, posebice kroz povrće. U trećoj fazi unosimo optimalnu količinu ugljikohidrata koju bi zapravo mogli unositi i nakon držanja dijete i tako održavati željenu težinu.

PRVA FAZA

U prvoj fazi nastojimo promijeniti metabolizam. Ugljikohidrate unosimo minimalno, svega 20 g dnevno. Prva faza traje 14 dana. Što se prehrane tiče, jedan dan Vam može na primjer izgledati ovako: za doručak omlet od dva jaja sa slaninom ili šunkom, za ručak odrezak s grilla, a za večeru kuhana riba.

DRUGA FAZA

U drugoj fazi tjelesna masa se gubi potrošnjom masnih zaliha. Sada povećavamo dnevnu dozu ugljikohidrata na 15 do 40 grama. Možemo jesti meso i povrće s niskim sadržajem ugljikohidrata.

TREĆA FAZA

Sada uvodimo u prehranu ugljikohidrate u većoj količini, odnosno do maksimalno 60  grama. Takva prehrana se nastavlja i dalje u životu kako bismo održavali tjelesnu težinu.

HRANA KOJU MOŽETE JESTI

Sve vrste mesa Piletina, puretina, guščje meso, patka, junetina, teletina, svinjetina, janjetina, sve vrste iznutrica i divljač. Meso može biti pripremljeno na sve način, osim pohanja. Dakle, može biti kuhano, pečeno, na roštilju. Mogu se čak jesti i čvarci, ali bez kruha. Dopušteno je i sušeno meso, kobasice te sve vrste narezaka.

Sve vrste riba
Morske ribe, slatkovodne ribe, sve vrste ribljih konzervi.

Sve vrste salata
Svježa zelena salata, paprika (svježa ili pečena), rajčica, luk, krastavci, salata od svježeg ili kiselog kupusa, salata od morskih plodova itd. Sve salate možete začiniti soli, paprom, uljem.

Jaja Možete jesti jaja na sve načine.

Povrće
Dozvoljeno je sve povrće spomenuto pod salatama te gljive, rotkvice, karfiol, patlidžan, blitva, kelj, artičoke, poriluk.

Mlijeko i mliječni proizvodi
Ove namirnice možete unositi s tim da količina ukupno unesenih ugljikohidrata ne smije prijeći 15 grama dnevno. Od mliječnih proizvoda ne smijete jesti sir, bilo koje vrste.

Možete piti Običnu i mineralnu vodu, sok od svježeg limuna, crnu kavu, sve vrste nezaslađenog čaja, pola litre bijelog vina ili jednu litru gemišta, ali tek nakon šestog dana dijete. Nemojte koristiti bijeli šećer već umjesto njega može po potrebi staviti umjetni zaslađivač.

ZABRANJENO
Strogo su zabranjeni kruh, tjestenina, krumpir, pohano meso, grašak, brašno, margarin, soja, lješnjak, kikiriki, čokolada, sladoled, šećer, šlag, razne grickalice, sir (bilo koje vrste), sve vrste voća,…

Ono što se pokazalo jako učinkovito kod provođenja dijeta a besplatno je, jest vođenje on-line dnevnika mršavljenja na specijaliziranim forumima za mršavljenje. American Institute of Health je u svom šestomjesečnom istraživanju utvrdio da su osobe koje su vodile takav dnevnik mršavljenja izgubile u prosjeku 7 kilograma više od onih koji nisu vodili takav dnevnik.

“Poanta dnevnika mršavljenja je da će osoba puno teže griješiti u provođenju dijete kada njihov napredak  prate drugi korisnici foruma. Osim toga često se pokazalo kako je bitna podrška u nekim trenutcima osoba koje imaju sličan problem” izjavio je Bill Brogan, doktor pri navedenom institutu.

Naša preporuka je mrsavljenje-forum.com, koji je prvi specijalizirani forum za mršavljenje gdje uz podršku samih korisnika, možete očekivati odgovore i na Vaša pitanja od doktora, nutricionista i kineziologa.

8 komentara na “Proteinska dijeta”

  1. Boris Dasović says:

    Poštovani!
    Moram smršaviti do 20 kg zbog zdravstvenih ali i sportskih razloga.Imam 33 godine ,visok sam 190cm i imam 135 kg.Do sada mi ta kilaža nije smetala ali sam u posljednje vrijeme osjetio male poteškoče.Inače sam odličnog zdravlja i nemam problema sa tlakom te krvna slika mi je uredna.Ja bih vas moli cijeli program Atkins dijete jer baš ovako na široko ne razumijem dan po dan kako bi se treba hraniti! Unaprijed hvala! Pozdrav od Yogi-a!

  2. CILE says:

    U drugoj fazi tjelesna masa se gubi potrošnjom masnih zaliha. Sada povećavamo dnevnu dozu ugljikohidrata na 15 do 40 grama. Možemo jesti meso i povrće s niskim sadržajem ugljikohidrata. ????? LOGIKA???? LAPSUS???

  3. Maja Musa says:

    Pozdrav! Imam 23 godine, viska sam 153 i imam 75 kg, znam da je previše pa me zanima kako djeluju proteinski napitci?
    Hvala unaprijed!
    Pozdrav
    maja

  4. Maja X says:

    Ja bih vas molila cijeli program Atkins dijete jer baš ovako na široko ne razumijem dan po dan kako bi se trebala hraniti! Unaprijed hvala!

  5. Mikica says:

    Kako bi to izgledalo i da li bi bilo efikasno ako bih pocela odmah sa drugom fazom,dakle kombinacija mesa i povrca,ako je neko ovako poceo i bilo je ok molim da napise.Ja zelim izgubiti 3-4 kg

  6. matija says:

    Pozdrav! Ja bi vas molio za cijeli program.. da li se smiju koristit proteinski napitci posto sam krenu u teretanu.. da li se smije koristit kecap?? Unaprijed Hvala!

  7. slađana says:

    molim vas da mi napisete cjeli plan prehrane i kolko dana se drzi djeta i kad bi se moglo unositi ugljenohidrati tj,kad bi se moglo recimo normalno jest? hvala

  8. oz says:

    ma super, proteinska dijeta a zabranjen posni sir.??? ili posni sir ne spada u sve vrste sira?

Ostavite komentar