Dijeta sokovima

Dijeta sokovima temelji se na konzumiranju sokova pripremljenih od voća i povrća i to prvenstveno svježih.

Najbolje je da ovu dijetu držite vikendom obzirom da se ne smije držati duže od 1-2 dana obzirom da bi u protivnom mogli osjećati iscrpljenost. Djeluje kao odličan faktor u pročišćavanju organizma od štetnih otrova.

Glavno pravilo je započeti dan prirodnim sokom agruma – iscijeđenim limunom ili narančom, pomiješanim s 2 dcl mlake vode. Agrumi, posebice limun, pomažu organizmu u oslobađanju od štetnih toksina, što je jako važno.

dijeta sokovimaSpor metabolizam, loše probavljanje hrane, neredovita stolica, dovode do skupljanja toksina u organizmu i usporavanja eliminacije masnoća.

Kako smo ranije naveli, najučinkovitiji u borbi protiv toga je limun i to posebice ako se konzumira ujutro.

Tada on aktivira izlučivanje žuči i priprema jetru za probavljanje svega ostaloga.

 

Dijetu sokovima lako je provoditi ako se planira unaprijed kako bi frižider mogli opskrbiti dovoljnom količinom svježeg voća i povrća te raditi svježe sokove na dnevnoj bazi.

Sokovi se mogu pripremiti i unaprijed, ali se u tom slučaju dio vitamina gubi prilikom odležavanja soka i njegova stajanja na zraku. Najbolji primjer je vitamin C koji oksidira na zraku.

Sokove možete pripremite kao „bistre” – s vodom ili kao „guste” (poput smoothiesa) s light jogurtom ili mlijekom s malo masnoća. Također se preporučuje upotreba organski uzgojenih namirnica kako bi se za vrijeme dijete, obzirom da je njena prvotna namjena detoksikacija, izbjegao unos štetnih tvari u organizam.

Dijeta sokovima provodi se do dva puta godišnje.

Dijeta sokovima ponekad se može i prilagoditi te se mogu uvesti i juhe od povrća koje ne sadrže dodane začine ili ulja. Takva juha se može pasirati pa se konzumira cijela ili se može piti samo ocijeđena tekućina nakon kuhanja povrća.

dijeta sokovimaJuhe se posebno preporučuju za vrijeme hladnijih dana kako bi zagrijale organizam, dok se sokovi preporučuju za vrijeme vrućina kada ionako organizam, uz umjereni fizički rad, ne zahtjeva veliku količinu energije i potrebno mu je osvježenje.

Za vrijeme vrućih dana, može se posegnuti i za hladnom juhom, poput tradicionalne španjolske juhe zvane gazpacho (priprema se od svježe rajčice i svježih krastavaca).

 

Neki od pozitivnih učinaka ove dijete na tijelo su smanjene pojave alergija i osjetljivost na određenu hranu te odmor probavnog sistema. Dijetom se također potiče otpuštanje ostataka pesticida, lijekova i ostalih kemikalija pohranjenih u masnom tkivu, povećava se mentalna bistrina i fizička spremnost.

Post potiče čišćenje kože, izlučivanje suvišne sluzi, gubitak tjelesne težine te prevenira nastanak kroničnih bolesti koje nastaju zbog loše ishrane i stresa.

Primjer jelovnika

Doručak: sok od cikle, limuna i naranče

Ručak: sok od raznog povrća

Večera: sok od krastavaca

Ova dijeta je dobra kao detoksikacijska dijeta za kojom bi bilo dobro posegnuti nakon uzimanja veće količine hrane, teške hrane, nakon obilnih slavlja, domjenaka, blagdana u kojima se konzumira puno hrane.

Dobro ju je provoditi vikendom, tako da si već u petak možemo isplanirati subotu i nedjelju te uz to pojačati dnevne aktivnosti (više hodanja, pješačenja, planinarenja, plivanja itd.).

Ono što se pokazalo jako učinkovito kod provođenja dijeta a besplatno je, jest vođenje on-line dnevnika mršavljenja na specijaliziranim forumima za mršavljenje. American Institute of Health je u svom šestomjesečnom istraživanju utvrdio da su osobe koje su vodile takav dnevnik mršavljenja izgubile u prosjeku 7 kilograma više od onih koji nisu vodili takav dnevnik.

“Poanta dnevnika mršavljenja je da će osoba puno teže griješiti u provođenju dijete kada njihov napredak  prate drugi korisnici foruma. Osim toga često se pokazalo kako je bitna podrška u nekim trenutcima osoba koje imaju sličan problem” izjavio je Bill Brogan, doktor pri navedenom institutu.

Naša preporuka je mrsavljenje-forum.com, koji je prvi specijalizirani forum za mršavljenje gdje uz podršku samih korisnika, možete očekivati odgovore i na Vaša pitanja od doktora, nutricionista i kineziologa.

 

Ostavite komentar