Montignacova dijeta

Montignacova dijeta danas predstavlja jednu od najpoznatijih i najkorištenijih svjetskih dijeta. Zbog značajnih problema sa vlastitim zdravljem i prekomjerenom tjelesnom težinom, Michel Montignac osmislio je ovu dijetu koja je zatim postala životni moto mnogim njezinim poklonicima.

Ovaj plan prehrane temelji se na dvije faze: isprva fazu mršavljenja, a zatim fazu održavanja tjelesne mase.  Kako bismo mogli izračunati koje namirnice smijemo konzumirati u određenoj fazi, mjerimo glikemijski indeks namirnica, svoju dijetu temelji upravo na tim vrijednostima.

Montignac smatra da ugljikohidrati u najvećoj mjeri povećavaju glikemijski indeks pa je, sukladno tome, postavio dvije kategorije – ‘dobre’ ugljikohidrate koji imaju glikemijski indeks manji od 50 te one ‘loše’ čiji je glikemijski indeks iznad 50.

U ‘dobre’ ugljikohidrate pripadaju integralna tjestenina, integralna riža i kruh od cjelovitog brašna obzirom da imaju nešto manji glikemijski indeks ako ih usporedimo sa ’lošim’ ugljikohidratima kao što su rafinirane žitarice, bijeli kruh i šećer.

Važno je unositi dobre ugljikohidrate te ih pažljivo uskladiti s ostalim namirnicama kako bi se onemogućilo stvaranje i gomilanje masnih naslaga u našem tijelu.

Ključna je stvar da se nikako ne smije unositi kombinacija svih ugljikohidrata s masnim namirnicama obzirom da Montignac vjeruje takvo kombiniranje namirnica zapravo dovodi do stvaranja najveće zalihe masti.

Proteini u najmanjoj mjeri dovode do povećanja glikemijskog indeksa (meso, perad, riba, jaja). Ugljikohidrati, posebice jednostavni poput šećera, slatkiša i slastica imaju najviši glikemijski indeks te ih treba izbjegavati.

 

Složeni ugljikohidrati kao što su žitarice poput pšenice, zobi, kukuruza ili riže, također imaju visok glikemijski indeks. Trebali biste zapravo unositi  žitarice cjelovitog zrna, odnosno integralne žitarice, koje imaju manju vrijednost glikemijskog indeksa zahvaljujući vlaknima.

Masnoće nemaju visok glikemijski indeks (obzirom da ne povećavaju naglo razinu glukoze u krvi), ali ih unatoč tome unosite umjereno.

U prvoj fazi Montignacove dijete gubimo glavninu kilograma. Njen cilj je upravo taj i ona traje oko dva mjeseca. U tom periodu se, provođenjem dijete, događa detoksikacija organizma pa se iz tog razloga tada konzumiraju točno propisani ugljikohidrati, odabrani prema glikemijskom indeksu  (samo oni s   glikemijskim indeksom nižim od 35.).

U prvoj fazi je strogo zabranjen unos ugljikohidrata s visokim glikemijskim indeksom u kombinaciji s mastima. Svoju prehranu bazirajte na namirnicama koje obiluju proteinima, kao što su riba, nemasno meso, perad, nemasni sirevi i mahunarke. Ukoliko trebate izgubiti puno kilograma, prva faza može trajati i dulje od dva mjeseca.

Druga faza predstavlja period stabilizacije i održavanja postignute tjelesne mase. I dalje održavamo zdrave navike koje smo stekli u prvoj fazi.  Izuzetno je bitno da uživamo u hrani. Montignacova dijeta temelji se na principu konzumiranja hrane koja nam je ukusna i u kojoj uživamo. Zagovara korištenje začina u prehrani kako bi pospješila njen okus. Ukoliko se ne ponašamo u skladu s tim, vjerojatno će doći do osjećaja frustracije, nezadovoljstva i prejedanja. Također savjetuje unos minimalno tri obroka dnevno, kao i dva međuobroka (malih zalogaja) kako ne bismo bili isfrustrirani osjećajem gladi, a time i podložni prejedanju.

Unos proteina, poput ribe, nemasnog mesa, peradi, mahunarki, soje, nemasnih sireva i plodova mora, je neograničen, kao i unos povrća. Mlijeko i mliječne proizvode s manje masnoća također možete konzumirati bez ograničenja.

Primjer jelovnika

Doručak: Narezak od purećih prsa s kriškom korabice

Ručak: salata od pilećih prsa (150 g), svježeg sezonskog povrća (začinjenog s malo maslinova ulja)   i jednom žlicom tjestenine

Večera: kuhana govedina (150 g)  u umaku od rajčice, poslužena s pola kriške integralnog kruha i salatom od svježih krastavaca

Princip prehrane po Montignacovoj dijeti je iznimno bogat voćem i povrćem, namirnicama bogatim prehrambenim vlaknima te vitaminima i mineralima. To je definitivno kvalitetan unos namirnica po svim nutricionističkim standardima. Pozitivna je i činjenica da se zagovara unos namirnica niskog glikemijskog indeksa, kao i ulja bogatih esencijalnim te jednostruko nezasićenim masnim kiselinama.

Obzirom da se bazira na ograničenju unosa ugljikohidrata, može se dogoditi da Vam, pri držanju Montignacove dijete, nedostaje određenih vitamina B skupine. Ukoliko dijetu držite na dulji period, svakako bi bilo dobro unositi vitamine B skupine kako bi se nadomjestio njihov manjak u prehrani.

Ono što se pokazalo jako učinkovito kod provođenja dijeta a besplatno je, jest vođenje on-line dnevnika mršavljenja na specijaliziranim forumima za mršavljenje. American Institute of Health je u svom šestomjesečnom istraživanju utvrdio da su osobe koje su vodile takav dnevnik mršavljenja izgubile u prosjeku 7 kilograma više od onih koji nisu vodili takav dnevnik.

“Poanta dnevnika mršavljenja je da će osoba puno teže griješiti u provođenju dijete kada njihov napredak  prate drugi korisnici foruma. Osim toga često se pokazalo kako je bitna podrška u nekim trenutcima osoba koje imaju sličan problem” izjavio je Bill Brogan, doktor pri navedenom institutu.

Naša preporuka je mrsavljenje-forum.com, koji je prvi specijalizirani forum za mršavljenje gdje uz podršku samih korisnika, možete očekivati odgovore i na Vaša pitanja od doktora, nutricionista i kineziologa.

Ostavite komentar