Grejpfrut dijeta

Grejpfrut dijeta javlja se u dvije varijante. U prvoj – strožoj i manje zdravoj – varijanti, može se jesti isključivo grejp čime se postiže dramatičan gubitak kilograma u vrlo kratkom vremenu obzirom da se ne smije unositi niti jedna druga namirnica.

Druga varijanta provođenja dijete, i svakako zdravija, bazira se na konzumiranju grejpa prije svakog obroka.

Postoji više dijeta i dijetnih programa koje su se nazivale Grejpfrut dijetom ili su koristile grejpfrut kao glavno sredstvo za mršavljenje. Jedna od prvih popularnih dijeta javila se pod imenom Holivudska dijeta tridesetih godina dvadesetog stoljeća.

grejpfrut dijetaKružile su dvije verzije sa sedmodnevnim i dvadesetjednodnevnim programom. Spomenuta Holivudska dijeta se znatno razlikuje od Holivudske dijete koja se pojavila 2007. godine.

Četrdesetih godina se pojavila pod imenom dijeta klinike Mayo iako nije imala nikakve veze s spomenutom klinikom.

Grejpfrut dijeta se preporučuje kao dijeta za detoksikaciju. Neki autori preporučuju uzimanje jabučnog octa zajedno s grejpfrutom kako bi se organizam bolje pročistio.

Postoje zatim još dvije inačice grejpfrut dijete: niskokalorična grejpfrut dijeta i visokoproteinska grejpfrut dijeta.

Dopuštena su 3 dnevna obroka i jedan međuobrok, a uz svaki se obrok jede grejp. Složeni ugljikohidrati se ne smiju jesti, ali je dopuštena većina povrća te cjelokupno meso i riba. Obroci se uglavnom baziraju na salati, mesu, jajima i ribi, a crna kava i crni čaj se mogu konzumirati  u neograničenim količinama.

Uz svaki obrok se pije pola čaše nezaslađenog soka od grejpa. Zašto je grejp dobar za mršavljenje? Smatra se da grejp sadrži enzim koji pomaže u bržem sagorijevanju masnoća. Većina grejpfrut dijeta predlaže njeno trajanje od 12 dana, nakon čega slijedi odmor od dva dana te opet ponavljanje od 12 dana. U prvom ciklusu se može izgubiti najmanje pet kilograma.

Grejpfrut dijeta pripada kategoriji brzih dijeta, odnosno dijeta za brzo skidanje kilograma. Preporučljiva je, naravno, i tjelesna aktivnost.

Prednosti

Grejpfrut dijetu je lako provoditi jer se ne trebaju posebno mijenjati prehrambene navike osim što bi se grejp trebao redovno uzimati uz obrok.

Grejp je izuzetno bogat vitamina što pogoduje organizmu i u količini u kojoj se dnevno unosi zadovoljava preporuku za unosom pet porcija voća dnevno, ali s naglaskom da se ovdje od voća unosi uglavnom grejp, a ne raznoliko voće kao što kažu smjernice.

Nedostatci

Osobe koje imaju zdravstvene probleme sa bubrezima i jetrom trebaju biti oprezni kod odabira provođenja ove dijete. Grejpfrut sadrži komponente koje mogu biti u interakciji s nekim lijekovima koje se uzimaju oralno zbog čega se preporučuje konzultacija s liječnikom. Ograničen unos kalorija u kombinaciji s pretjeranim unosom kofeina može prouzročiti dehidraciju, osjećaj umora i mučnine.

Dijeta, posebice ako se provodi na način da se uzima isključivo grejp, je opasna za zdravlje jer se, osim ionako nedostatnog unosa vitamina topivih u vodi, unosi malo dijetalnih vlakana i jednostavnih ugljikohidrata, a ne unose se drugi nutrijenti (proteini, masti) bitni za zdravlje.


Ostavite komentar