Mesna dijeta

Mesna dijeta je dijeta s visokim unosom proteina, a s minimalnim unosom ugljikohidrata. Poznata je i pod nazivom dijeta dr. Atkinsa i njome se može izgubiti i po 10-ak kilograma u samo mjesec dana!

Poželjne namirnice su: sve vrste mesa, sve vrste ribe, jaja. Meso i ribu možete jesti na sve moguće načine, osim pohanog. Od začina smijete koristiti sve začine osim ketchupa i senfa te onih koji sadrže ugljikohidrate (pripazite pritom na unos soli).

Od povrća smijete konzumirati: gljive, cvjetaču, špinat, blitvu, kelj, korabicu, prokulice, rotkvice, patlidžan, poriluk, mrkvu i artičoke.

Zabranjen je unos voća i voćnih sokova, namirnica koje sadrže ugljkohidrate  (kruh, riža, tjestenina), škroba, slatkog, grickalica, dosta vrsta povrća, mladog luka, mahunarki (graha, graška, leće), lješnjaka, badema, kikirikija, mliječnih proizvoda i mlijeka.

Od napitaka smijete popiti običnu i mineralnu vodu, čaj i kavu bez šećera (umjetno sladilo može).

U dijeti se ne unosi dovoljno vitamina i minerala pa bi trebalo konzumirati njihove suplementske pripravke.

Ova dijeta je usredotočena na promjenu tjelesnog tkiva te gubitak masti i povećanje mišićne mase. Mišić je u svom sastavu gušći (i to čak tri puta) od masnog tkiva pa bi Vaše mršavljenje trebali mjeriti po gubitku centimetara, a ne gubitku na vazi.

Dr. Atkins je oformio ovu dijetu kao protutežu dijetama s niskim udjelom masnoća koje su vladale u to vrijeme i kosile se s njegovim stajalištem. Dr. Atkins vjeruje da kada tijelo ostane bez hrane koju može koristiti, počne trošiti masti (ketoza). To je, po njemu, pomoglo ljudima da prežive u uvjetima nestašice hrane.

Dijeta ima tri faze od kojih su nam najinteresantnije prve dvije jer je treća zapravo faza održavanja i kod nekih traje čitav život, iako to zapravo ne bi bilo preporučljivo. Prve dvije faze su faza indukcije i faza trajanja. Prva faza je iznimno bitna jer nastojimo dovesti tijelo do stanja ketoze u kojoj se sagorijevaju masti umjesto šećera. Ova faza traje dva tjedna.

Potom slijedi faza trajanja u kojoj se u prehranu ubacuju namirnice s nešto više ugljikohidrata (do 5 više po danu). Treća faza je faza održavanja koja bi se trebala dulje držati ukoliko imate puno kilograma za skinuti, ali se onda obavezno savjetujte s liječnikom. U ovoj fazi se još povećava unos ugljikohidrata (do 5 g više po danu).

Dijeta nije preporučljiva na dulji rok, iz zdravstvenih razloga. Bolje onda probajte prakticirati sport svaki dan i držite blagu klasičnu dijetu.

Nedostaci mesne dijete:

-nezdrava je (povećava razinu masnoća i lošeg LDL kolesterola, može negativno utjecati na funkcije jetre i bubregapa čak ih i trajno oštetiti ako se drži dulje vrijeme)

- preagresivna i restriktivna; teška za držanje

- može izazvati poremećaj menstrualnog ciklusa kod žena

- izvlači kalcij iz kostiju i zubi; žene koje imaju problema s osteoporozom trebale bi se suzdržati od ove dijete

- mogućnost zatvora ili dijareje

- loš zadah

- bolovi i grčevi u mišićima, glavobolje

Ovu dijetu ne smiju držati trudnice, dojilje, dijabetičari te oni koji imaju problema sa srcem i osteoporozom. Svi bi se trebali savjetovati s liječnikom.

Pozitivne karakteristike:

- dokazano djeluje i ima odlične rezultate (u samo mjesec dana)

- nema gladovanja (možete jesti kako i kada želite), samo da je iz prihvatljive skupine namirnica

- ne trebate previše paziti na masnoće kako je to kod drugih dijeta i hrana je stoga ukusna.

Za držanje ove dijete ne trebate brojati kalorije, točkice ili bilo što drugo. Ali je dosta monotona. Obzirom da dosta namirnica sadrži ugljikohidrate, malo je namirnica koje zapravo smijete jesti.

Uz prehranu nemojte zaboraviti na vježbanje jer je ono od izuzetne važnosti za mršavljenje i zdravlje organizma.

Ono što se pokazalo jako učinkovito kod provođenja dijeta a besplatno je, jest vođenje on-line dnevnika mršavljenja na specijaliziranim forumima za mršavljenje. American Institute of Health je u svom šestomjesečnom istraživanju utvrdio da su osobe koje su vodile takav dnevnik mršavljenja izgubile u prosjeku 7 kilograma više od onih koji nisu vodili takav dnevnik.

“Poanta dnevnika mršavljenja je da će osoba puno teže griješiti u provođenju dijete kada njihov napredak  prate drugi korisnici foruma. Osim toga često se pokazalo kako je bitna podrška u nekim trenutcima osoba koje imaju sličan problem” izjavio je Bill Brogan, doktor pri navedenom institutu.

Naša preporuka je mrsavljenje-forum.com, koji je prvi specijalizirani forum za mršavljenje gdje uz podršku samih korisnika, možete očekivati odgovore i na Vaša pitanja od doktora, nutricionista i kineziologa.

6 komentara na “Mesna dijeta”

  1. Nina says:

    mene zanima samo da li se smije biti na dijeti,iako dojis bebu?

  2. Nina2 says:

    Pise ti gore da nije za trudnice niti dojilje

  3. Mihaela says:

    Ja sam se pridrzavala ovog rezima ishrane 17dana i za to vreme sam izgubila 9kg. Nakon nje sam smrsala jos 2kg, iako sam se vratila na normalan nacin ishrane. Za vreme dijete sam pila BIofar – 12vitamina i 12minerala, i jos neke dodatne vitamine. Toplo je preporuujem jer i ja razmisljam ponovo da je upotrebim. :)

  4. Branka says:

    ova mesna dijeta je super i puno se izgubi cca 10 kg za 30 dana, ali piti puno vode, obavezno…i nesmije se dugo drzati ne vise od 3 mj. :)

  5. barbara says:

    ja sam u prvih 10 dana,jela samo meso i jaja i skinula sam 7 kg,u iduca dva tjedna jela sam i dozvoljeno povrce i skinula sam jos 8 kg,sada gubim oko pola kg,dnevno!!! ako se drzite svega po pravilu sigurno ce te smrsaviti :)

  6. maja says:

    u roku od mesec dana izgubila sam 15kg,sam organizam trazi veci unos ,mada ja sam unosila i sve vrste povrca i rezultat je bio odlican…svakako je ne treba sprovoditi bez dodatnog unosa vitamina..i preporucujem fizicku aktivnost jer se samim tim izbacuje visak tecnosti i oblikuju misici

Ostavite komentar