Zdrava večera

Večera koja se temelji na bjelančevinama i lipidima identična je takvomu ručku. Jedina je razlika u tome što se večera obično jede u vlastitom domu, gdje vam je izbor namirnica nešto uži.

No ako ste uspjeli svoje ukućane privoljeti na nov način prehrane, ne bi trebalo biti nekih većih problema. Najbolje bi bilo večeru započeti krepkom juhom od poriluka, celera, kupusa i sličnog povrća. 

Pazite, međutim, da se u juhi ne nađu krumpir ili mrkva. Brojni dobri poznavatelji juha reći će vam da juhi ništa neće tako dobro podariti gustoću kao krumpir. Slažem se s time, no umjesto njega može se upotrijebiti i celer, žumance jajeta u ili mljevene gljive.

Zdrava večeraDa bi juha bila ukusnija, u nju možete dodati malo maslaca ili žličicu vrhnja (ali samo ako nemate problema s kolesterolom). Za glavno jelo odaberite bilo koju vrstu mesa ili, još bolje, ribu, jer ona je lakše probavljiva.

Možda su vam rekli da se starijim osobama ne preporučuje navečer jesti meso, no pravi je problem u tome što je organizmu vrlo teško iz mesa izlučiti štetne tvari (toksine)
ako je kao prilog mesu bila kakva ugljikohidratna namirnica. Poslije takve se večere doista loše spava, a probavne smetnje vrlo su neugodne.

Osim mesa i ribe, tu su uvijek jaja. Jaja se mogu pripremiti na mnogo različitih načina. Odaberite, na primjer, omlet sa salatom. Ta je kombinacija zaista vrlo ukusna.

Što se tiče mliječnih proizvoda, iskoristite činjenicu da ste kod svoje kuće i pojedite jogurt. Jogurt je vrlo zdrav jer sadrži tvari što obnavljaju crijevnu floru. No, budite oprezni i izbjegavajte jogurte s umjetnim aromama te provjerite je li mliječni ferment prirodan.

Kad god ste kod kuće, jedite jela koja su vam najdraža. Gulaš, na primjer. Također, jedite jela koja se rijetko nalaze na jelovnicima restorana: kuhane ili pirjane artičoke. Vrlo su ukusni, prepuni vitamina i minerala, a osim toga obiluju vlaknima, koja će pospiješiti rad vaših crijeva.

Što je najvažnije, ne zaboravite jesti povrće: rajčice, blitvu, kupus, mahune, kelj, špinat, patlidžane, brokulu, cvjetaču, poriluk, tikvice, gljive i sl.

Večera – druga verzija

Ovaj tip večere temelji se na dobrim ugljikohidratima. Osim jela koja su trajno zabranjena (loši ugljikohidrati, poput šećera i krumpira), u prvoj fazi vrlo je važno izbjegavati jela u kojima su kombinirane bjelančevine ili masti s ugljikohidratima.

Kad kažem bez masti, to znači: bez mesa, bez ulja, bez ribe, bez maslaca, bez jaja, bez sira (osim nemasnoga, kakav jedete za zajutrak).

Zdrava večeraDakle, preostaje nam zeleno povrće, smeđa riža, grah i leća. Ali, pazite: bez maslaca, margarina i drugih masnoća životinjskog podrijetla.

Popisu, doduše, možemo dodati cjelovitu tjesteninu, no kako je ne smijete jesti s dodatkom maslaca ili sira, savjetujem vam da upotrijebite umak od rajčica, koji sam već predložio uz smeđu rižu.

Nekad je bilo teško pronaći trgovinu u kojoj se prodaje cjelovita tjestenina. Srećom, više nije tako, ali ipak morate pažljivo pročitati popis sastojaka kako biste bili posve sigurni da tjestenini nisu dodane nikakve masnoće.

Problem s kojim se danas suočavamo više je gastronomske naravi: većina cjelovite tjestenine ima očajan okus.

Dakle, ako ne možete pronaći nijednu vrstu koja vam odgovara, a niste u prilici da posjetite Montignac Boutique u Londonuó, predlažem da tijesto za domaće rezance umijesi netko od ukućana.

Cjelovito pšenično brašno možete kupiti, a sama priprava lakša je nego što mislite.

Kao zaključak, nudim vam prijedlog jedne večere:

- domaća juha od povrća
- smeđa riža / cjelovita tjestenina s umakom od rajčica (domaćim ili industrijskim, ali bez šećera)
- nemasni sir.
- sirovo povrće: celer, krastavci, cvjetača, rajčica i sl.
- leća, grah
- jogurt od obranog mlijeka.

Za ugljikohidratne obroke, ponavljam, važno je da budu bez masnoća. U prvoj fazi izbor što ga imate za takve večere mnogo je uži nego u drugoj fazi, kada ćete ponovno smjeti jesti grah i špagete s mesom ili umakom od rajčica pripremljenim na maslinovu ulju.

Sve dok traje prva faza zbog nutricionističkih bi razloga vaše temeljno načelo trebalo biti: koliko ugljikohidratnih obroka, toliko I onih na bazi bjelančevina i masti. Tijekom jednoga tjedna možete pojesti pet zajutraka s cjelovitim kruhom i nerafiniranim žitaricama i tri ručka, odnosno tri večere s grahom, zelenim povrćem i sl.

Ostavite komentar