Najbolja dijeta – vlastita dijeta

Vi sami najbolje poznajete svoje tijelo pa ćete znati kako započeti sa smanjenjem tjelesne mase.

Jednostavno se upitajte koja je vaša željena težina, tj. što je vaša optimalna težina ili ako vam je lakše, odredite po odjeći, koji je to konfekcijski broj? Naravno, možete se poslužiti i medicinskom metodom, tj. odnosom visine i težine, ali i raznim drugim metodama (bioelektrična impedanca, kožni nabor) koje ovdje nećemo pobliže objašnjavati. Iedno je sigurno – na vagu morate stati svako jutro brojeći pritom grame koje ste izgubili. Uspjeh je jednak uloženom trudu.

Sami ste sa sobom ine očekujte nikakvu pomoć! Nemojte se hvaliti i pričati o »podvizima«, radite to stoički i trpite! Što je to optimalni postotak masnoće u tijelu? To je 22 – 25% tjelesne težine kod žena i 15 – 20% kod muškaraca. A kad je riječ o bodibilderima postotci su još manji (10 – 18% za žene i 7 – 15% za muškarce).

Najbolja dijeta – vlastita dijetaMnoge vrhunske sportašice imaju manje od 10% masnog tkiva. To je zahtjev strogih natjecanja.

Treba, međutim upozoriti da postoji nezgodna kombinacija kalorija s jedne i pretjerani trening s druge strane! Tada može dati punog gubitka masnog tkiva i naravno, do nezdravih reakcija ( estrogena, gubitak menstruacije, prerana osteoporoza).

Postavljene granice: utvrđeno je da žene koje se bave sportom a nisu vrhunske ne smiju prijeći granicu od 14% masnog tkiva.

To je trenutak kad se javljati promjene u hormonalnom sustavu, a to je loš znak.

Muškarci su prirodno mršaviji u odnosu na žene, pa čak i kad iamju puno identičan program treninga, uz istu prehranu muškarci lakše gube masno tkivo.

Razlozi za tipično ženska spremišta masnog tkiva su u činjenici da za vrijeme trudnoće i laktacije moraju imati više energije.

Na temelju rezultata istraživanja na američkim rendžerima, muškarci ne bi smjeli reducirati tjelesnu masu u kojoj će biti manje od 6% masnog tkiva jednostavno zato što tada dolazi do mobilizacije i trošenja mišićnog tkiva (trošenje vlastite tvari). Pokus na rendžerima postavljen je tako da su morali oštro vježbati osam tjedana uz svega jedan obrok dnevno. Kakvi su bili rezultati? Na kraju su izgubili 16% tjelesne mase, a masno tkivo se »istopilo« samo 4 – 6%. Stvari su dakle vrlo jasne – to je granica ispod koje ne treba ići!

Za poplavu čarobnih i čudotvornih dijeta koje su se u posljednje pojavile i u nas, američki esejist H. L. Mencken kaže: »Za svaki komplicirani problem postoji jednostavno rješenje koje je u pravilu – pogrešno!« Tragično je da nas kreatori takvih dijeta uvijek »love« na isti način. Iz toga slijedi zaključak: što više grizemo, gazimo dublje u problem!

Ostavite komentar