Kako smanjiti kolesterol?

U slučaju hiperkolesterolemije liječnik može propisati neke lijekove, ali to mora biti samo pomoć u krajnjoj nuždi.

U većini slučajeva bit će dovoljno promijeniti prehranu. Evo dakle savjeta kako možete smanjiti razinu kolesterola, ako je previsoka, a možete ih se držati i preventivno.

Smršavite

Utvrđeno je da mršavljenje (ako je tjelesna težina prevelika) u većini slučajeva poboljšava sve biološke odrednice. Nedvojbeno će se razina kolesterola prvo sniziti, dakako ako ne griješite uzimajući previše loših masti.

Smanjite unos namirnica bogatih kolesterolom

Neke namirnice imaju visok sadržaj kolesterola. SZO (Svjetska zdravstvena organizacija) godinama je preporučavala da ne valja unositi više od 300 mg kolesterola na dan.

Kako smanjiti kolesterol?Ali u nedavnim je radovima dokazano da je taj vid dijetetike drugorazredne važnosti jer, paradoksalno, dnevni unos od 1000 mg u hrani uzrokuje otprilike samo pet posto veću kolesterolemiju.

Nedavno objavljena istraživanja pokazuju đa utjecaj jaja nije tako važan kako se dugo vjerovalo. Izgleda da znatna količina lecitina u jajima zapravo neutralizira sadržaj kolesterola.

Mogli bismo dakle zanemariti količinu kolesterola u namirnicama, ali zato svakako treba voditi računa o zasićenosti masnih kiselina u njima.

Birajte masti

Izasićenih mast ima u mesu, mesnim prerađevinama, jajima, mlijeku, mliječnim prerađevinama, sirevima i palminu ulju.

Teoretski te masti dižu razinu ukupnog kolesterola, poglavito LDL kolesterola koji se sliježe na stijenke arterija i uzrokuje vaskularne smetnje.

Kad je riječ o mesu peradi, možemo reći da sadrži malo zasićenih masnoća, ako se skine koža. Prema tome, jedete li perad, to će vrlo malo utjecati na količinu kolesterola.

Ostavite komentar